Yrityksen 6 trendiä vuodelle 2017

Vuonna 2017 erotutaan massasta!


Ensin kuljettiin jonossa hiljaa ja tyylikkäästi, nyt jonossa saa hyppiä. Vuosi 2017 tuo uusia tuulia mukanaan. Stock-valokuvat ovat nyt historiaa, joka on tietty ilouutinen kuvittajille.

1. Enemmän persoonaa kehiin

Ehkä hienoin trendi on persoonallisuus. Yrityksien ei enää pitäisi haalia 'yleisvalokuvia' sivuilleen vaan nyt suositaan persoonallisia valokuvia ja piirustuksia. Tämä tarkoittaa kuvittajille enemmän töitä, joka on tietty ilouutinen. Enää ei ole muodikasta olla hillitty, nyt räväytetään persoonaa esiin ja yrityksestä tuodaan esiin uusia puolia. Hillittyjen internetsivujen takaa alkaa löytymään taas oikeita ihmisiä.

Kaikki on ollut jo kauan hillittyä. Internet sivut ovat kaikki samanlaisia ja esitteet kulkevat tiettyä selkeää linjaa. Kuitenkin nyt näitä on jo niin paljon, etteivät yritykset erotu massasta. Nyt saa sivuilla olla jotain räväkkääkin. - Onhan tätä jo odotettu.

Tukimet Oy:lle piirretty suomessa valmistetun kävelytelineen elinkaari vs ulkomailta tuotu

Henkilöstöä esiin!

Henkilöstö on ollut piilossa 'ota yhteyttä' palkkien takana. Nyt henkilöstö tuodaan esiin ja yrityksellä on töissä 'oikeita ihmisiä'. Henkilöstöä voi tuoda esiin ryhmäkuvina tai yksittäisinä kuvina.

2. Käsin piirretyt kuvat

Infografian kuvituksissa on ollut ns. flat-design tyyppistä trendiä jo hetken. Nyt myös ohjekuvat ovat saamassa uuden ilmeen. Nyt ohjekuvia tehdään käsin. Käsityönä valmistetut kuvat auttavat edellä olevaa trendiä - eli erotu joukosta. Sarjakuvia esille! Kauniit infograafiset kuvat oli lisännyt mm. Dropbox.

Dropbox tarjoaa yksityisille ja yrityksille verkkotallennustilaa. kuva: Dropbox.


3. Flat Design syvempänä

Flat saa myös hieman lisää ulottuvuuksia. Täydellisen flatin tilalle on tulossa varjoja joka tekee kuvista syvempiä. Nyt ikoneissa näkee jo kahta tai kolmea eri väriä.

Kuva: Dropbox


4. Nyt iskee värikylpy

Värit ovat tulossa takaisin. Viime trendit ovat pitäneet värimaailman erittäin hillittynä ja nettisivuillakin väreinä on käytetty hillitympiä sinisen ja harmaan sävyjä. Nyt tähän tulee muutos. Jopa kirkuvan keltaiset värit ovat nousemassa pintaan.

Cotton Grillille tekemäni mainos


5. Animointi ja videot

Videot kertovat katsojalleen paljon lyhyessä ajassa. Kerro siis tuotteestasi/palvelustasi videolla. Myös pienet animaatiot tulevat olemaan yleisiä internet sivuilla. ( pahoillani videon laadusta )



6. Lihavoidut ja käsinkirjoitetut fontit

Helvetican fontti kulkee edelleen mukana, eikä siitä hevillä luovuta. Nyt kuitenkin siirrytään liian suorista ja hillityistä fonteista käsinkirjoitettuihin. Jos katselet mainoksia niin huomaat, että suurin osa yrityksistä on jo ottanut käyttöönsä käsinkirjoitetut persoonallisemmat fontit. Käsinkirjoitettuja fontteja on paljon tarjolla. Jopa ilmaisfonttien määrä on suuri ja valikoimista löytyy varmasti jokaiselle jotakin. Hentojen käsinkirjoitettujen fonttien rinnalle astuu myös vahvat lihavoidut ja 'caps' fontit. Kaksikko toimii hyvin myös yhdessä.

Käsinkirjoitetun fontin kaveriksi on otettu caps-fontti


Yhteenveto:

Persoonallisuus on tämän hetken sana. Ensin vajottiin massaan, jossa suosittiin blankkoja kliinisiä sivuja ja esitteitä. Nyt haetaan persoonia ja erotutaan massasta. Yritykset lisäävät sivuilleen vain heille tehtyjä piirroksia ja valokuvia.


Yrittäjä, erotutko sinä massasta?


Jos tarvitset kuvittajaa niin olen käytettävissä. Ota rohkeasti yhteyttä. anni(ät)annioutlife.com

You Might Also Like

0 kommenttia